Elektryczny ciężarówka Mercedes eActros 600 ma na celu rekord Guinnessa

Mercedes-Benz Trucks zamierza ustanowić nowy rekord zasięgu swojego elektrycznego trucka eActros 600, ale w dość nietypowy sposób: ciężarówka ma przejechać tyłem więcej niż 100 kilometrów bez zatrzymania.
Co wiadomo
Mercedes-Benz Trucks chce przywrócić rekord Guinnessa w tej dyscyplinie do Niemiec. Aktualny rekord został ustanowiony w USA - ciężarówka na diesel przejechała tyłem ponad 89 kilometrów.
Nowa próba ustanowienia rekordu zaplanowana jest na 4 czerwca w Oschersleben (kraj związkowy Saksonia-Anhalt, Niemcy). W celu przeprowadzenia wyścigu firma współpracuje z stowarzyszeniami Blicki e.V. i PROFI – Pro Fahrer-Image e.V., które wykorzystują wydarzenie jako platformę do promowania bezpieczeństwa drogowego wśród dzieci oraz dla podniesienia prestiżu zawodu kierowcy.
Pojazdem będzie kierować doświadczony kierowca Marco Hellgrewe. Oficer niemieckich sił zbrojnych i miłośnik ciężarówek, ustanowił swój pierwszy rekord w 2008 roku. Wtedy przejechał tyłem odległość 64 kilometrów na ciężarówce na diesel. Opowiedział, że przejechanie takiej odległości tyłem to poważne wyzwanie, ale próby wstępne przeszły pomyślnie.
Przypominamy, że Mercedes eActros 600 ma trzy akumulatory LFP o łącznej pojemności 621 kWh. Deklarowany przez producenta zasięg bez pośredniego ładowania - 500 km.

Marco Hellgrewe na tle Mercedes eActros 600. Zdjęcie:?Daimler Truck
Warto zauważyć, że w ostatnim czasie samochody elektryczne coraz częściej ustanawiają różne rekordy. Na przykład ostatnio firma Verge Motorcycles ustanowiła rekord najdłuższej podróży na elektrycznym motocyklu na jednym ładowaniu. W 2023 roku Iveco eDaily ustanowił rekord w ciągnięciu ładunku o wadze około 153 ton. W 2022 roku chiński producent Geely ustanowił od razu dwa rekordy dla modelu Zeekr 001 – za najszybszy drift na elektryku oraz za najszybszy slalom na elektryku.
Źródło: Daimlertruck