„Mam wiele pomysłów i mało czasu”: twórca Kingdom Come: Deliverance ma nadzieję, że AI pomoże zrealizować więcej jego planów
Wśród wielu deweloperów panuje przekonanie, że AI na obecnym etapie swojego rozwoju nie może być uważane za wiarygodne narzędzie pracy, jednak czeski projektant gier Daniel Vávra (Daniel Vávra) — twórca Kingdom Come: Deliverance i pierwszych dwóch części Mafia — ma inną opinię.
Co wiadomo
W swoim wywiadzie na kanale The Game Business Vávra powiedział, że przy odpowiednim podejściu AI może znacznie przyspieszyć i uprościć rozwój gier. Projektant gier wyjaśnił, że do tworzenia scenariuszy lub zasobów takie programy nie nadają się, ale mogą korygować kod programowy, wykrywać błędy, pomagać w testowaniu oraz wykonywać inne rutynowe i czasochłonne zadania.
Daniel Vávra celnie zauważył, że „ma więcej pomysłów niż czasu” i ma nadzieję, że AI pomoże zrealizować jak największą ich część.
Jest kilka projektów,? które, moim zdaniem, mają taki sam potencjał jak Kingdom Come: Deliverance, i?które chciałbym zrealizować. I chciałbym je dobrze przygotować, aby nie były takie chaotyczne. Mam nadzieję, że rewolucja w dziedzinie sztucznej inteligencji zagwarantuje, że w przyszłości AI nie zastąpi nas, lecz będzie pomagać. To pomoże uprościć i przyspieszyć wiele rzeczy.
Byłoby świetnie, gdyby tak się stało!
Źródło: The Game Business