„Mam wiele pomysłów i mało czasu”: twórca Kingdom Come: Deliverance ma nadzieję, że AI pomoże zrealizować więcej jego planów

„Mam wiele pomysłów i mało czasu”: twórca Kingdom Come: Deliverance ma nadzieję, że AI pomoże zrealizować więcej jego planów
Zdjęcie Daniel Vávra. Źródło: Zing

Wśród wielu deweloperów panuje przekonanie, że AI na obecnym etapie swojego rozwoju nie może być uważane za wiarygodne narzędzie pracy, jednak czeski projektant gier Daniel Vávra (Daniel Vávra) — twórca Kingdom Come: Deliverance i pierwszych dwóch części Mafia — ma inną opinię.

Co wiadomo

W swoim wywiadzie na kanale The Game Business Vávra powiedział, że przy odpowiednim podejściu AI może znacznie przyspieszyć i uprościć rozwój gier. Projektant gier wyjaśnił, że do tworzenia scenariuszy lub zasobów takie programy nie nadają się, ale mogą korygować kod programowy, wykrywać błędy, pomagać w testowaniu oraz wykonywać inne rutynowe i czasochłonne zadania.

Daniel Vávra celnie zauważył, że „ma więcej pomysłów niż czasu” i ma nadzieję, że AI pomoże zrealizować jak największą ich część.

Jest kilka projektów,? które, moim zdaniem, mają taki sam potencjał jak Kingdom Come: Deliverance, i?które chciałbym zrealizować. I chciałbym je dobrze przygotować, aby nie były takie chaotyczne. Mam nadzieję, że rewolucja w dziedzinie sztucznej inteligencji zagwarantuje, że w przyszłości AI nie zastąpi nas, lecz będzie pomagać. To pomoże uprościć i przyspieszyć wiele rzeczy.

Byłoby świetnie, gdyby tak się stało!

Źródło: The Game Business

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();