Microsoft pokazała Quake 2, wygenerowany przez sztuczną inteligencję, i rozwścieczyła graczy, którzy w ogóle nie docenili takiego postępu
Pisaliśmy, że Microsoft wypuścił wersję demonstracyjną jednego poziomu Quake II, którą całkowicie wygenerował Muse AI. Jednak ten technologiczny filmik demo wywołał burzliwą i w przeważającej części negatywną reakcję wśród użytkowników mediów społecznościowych.
Co wiadomo
Microsoft uruchomił tę internetową wersję Quake 2 na swojej stronie, aby zademonstrować możliwości Muse, ale podkreśla, że "nie ma zamiaru w pełni odtwarzać rzeczywistego doświadczenia gry w oryginalny Quake 2".
Choć niektórzy użytkownicy uznają osiągnięcie technologiczne, które stoi za tą prezentacją, większość w mediach społecznościowych zareagowała negatywnie. Znaczna liczba odpowiedzi na post prowadzącego The Game Awards Jeffa Keighleya na Twitterze krytykuje użycie generatywnej SI.
"Stworzyliśmy program, który mniej więcej i niedokładnie wyobraża, jakbyś teraz grał w Quake 2", – mówi jeden z komentarzy.
Lub jest jeszcze taki stosowny komentarz: "Do tego potrzebne jest całe to samo wyposażenie, które mógłbyś wykorzystać do faktycznej gry w Quake 2, ale w tym przypadku konsumuje miliard razy więcej energii".
"To całkowicie obrzydliwe i lekceważy pracę każdego programisty", – mówi inny, bardziej ostry komentarz.
Chociaż ogólnie pod tweetem Jeffa cały zbiór gorących komentarzy na ten temat. Możesz przeczytać za tym linkiem.
Dyrektor generalny Microsoftu Satya Nadella oświadczył, że firma planuje wykorzystać swój nowy tryb generatywnego SI w katalogu gier wideo. Komentując Muse w lutym, Nadella porównał go do "wow"-momentu, który poczuł, gdy po raz pierwszy zobaczył inne generatywne modele SI, takie jak ChatGPT.
Jak w większości kreatywnych branż, generatywne SI stało się gorącym tematem w grach wideo, a wielu wyraża obawy, że doprowadzi to do utraty miejsc pracy i masowego plagiatu.
Źródło: @geoffkeighley