Głos Eloi z Horizon jest zaniepokojony wykorzystaniem sztucznej inteligencji w grach wideo po tym, jak wyciekło wideo pokazujące w pełni wygenerowaną postać

Głos Eloi z Horizon jest zaniepokojony wykorzystaniem sztucznej inteligencji w grach wideo po tym, jak wyciekło wideo pokazujące w pełni wygenerowaną postać
Zrzut ekranu z gry Horizon Forbidden West. Źródło: Sony

Ashley Burch, aktorka wcielająca się w postać Eloy w serii gier Horizon, wyraziła obawy o przyszłość aktorstwa w grach wideo po tym, jak wyciekł film przedstawiający wygenerowaną przez SI wersję jej postaci. Wyciek ten wywołał dyskusje w kontekście obecnego strajku SAG-AFTRA przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branżach kreatywnych.

Co wiadomo

W filmie opublikowanym na swoim koncie TikTok, Burch zauważyła, że twórca gry, Guerrilla Games, zapewnił ją, że film demonstracyjny nie odzwierciedla aktywnego rozwoju i nie wykorzystuje jej głosu ani wizualizacji. Aktorka wyraziła jednak zaniepokojenie wpływem takich technologii na przyszłość aktorstwa w grach wideo. Podkreśliła, że obecny strajk SAG-AFTRA ma częściowo na celu ochronę aktorów przed niekontrolowanym wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Strajk SAG-AFTRA rozpoczął się z powodu obaw o wykorzystanie sztucznej inteligencji do zastąpienia aktorów w różnych mediach. W lutym Bungie potwierdziło, że z powodu strajku zabrakło niektórych dialogów w nowej zawartości Destiny 2: Heresy, co podkreśla powagę sytuacji.

Burch wyraził zaniepokojenie, że takie technologie mogą prowadzić do wykorzystywania głosów i wizerunków aktorów bez ich zgody, co zagroziłoby sztuce aktorskiej w grach wideo.

@ashly.burch

porozmawiajmy o stopie AI

oryginalny dźwięk - Ashly Burch

Źródło: @ashly.burch

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();