Bossa Games, znana z niezależnego hitu Surgeon Simulator, jest zmuszona do kolejnej fali zwolnień

Bossa Games, znana z niezależnego hitu Surgeon Simulator, jest zmuszona do kolejnej fali zwolnień
Zrzut ekranu z gry Surgeon Simulator. Źródło: Bossa Studios

Bossa Games, londyńskie studio znane z niezależnych hitów Surgeon Simulator i I Am Bread, ogłosiło drugą falę zwolnień.

Co wiadomo

W oświadczeniu na LinkedIn studio poinformowało, że zostało zmuszone do zmniejszenia liczby pracowników z powodu "bolesnej decyzji" dotyczącej dalszego rozwoju. Teraz wszystkie wysiłki zostaną skierowane na ukończenie przygody Lost Skies, po czym studio planuje przekształcić się w mniejsze niezależne zespoły w celu opracowania nowych pomysłów na gry.

Liczba pracowników dotkniętych tymi cięciami nie jest jeszcze znana, ale zmiany te oznaczają pożegnanie z utalentowanymi kolegami, którzy byli częścią zespołu przez długi czas. Studio starało się uniknąć tych zmian, ale nie było w stanie znaleźć innego wyjścia ze względu na fundamentalną transformację branży i rosnące koszty rozwoju.

Na początku 2024 r. Bossa zatrudniała około 60 pracowników, ale po wcześniejszych zwolnieniach pod koniec 2023 r. zwolniła 19 pracowników z powodu wysokich kosztów rozwoju i opóźnień w finansowaniu. Ostatnia gra studia, I Am Fish, została wydana cztery lata temu, a Surgeon Simulator pozostaje jednym z jego najbardziej znanych projektów.

Bossa otrzymała wcześniej finansowanie od NetEase, ale w 2022 roku sprzedała prawa do I Am Bread i Surgeon Simulator firmie TinyBuild za 3 miliony dolarów. Studio koncentruje się teraz na ukończeniu Lost Skies i dalszym rozwoju w postaci mniejszych niezależnych zespołów.

Źródło: LinkedIn

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();