Valve zakazuje gier z obowiązkowymi reklamami w grze na Steamie

Valve zakazuje gier z obowiązkowymi reklamami w grze na Steamie
Logo Steam. Źródło: Valve

Valve zaktualizowało zasady Steam, aby zakazać gier, które wymagają od graczy oglądania reklam w celu kontynuowania gry lub otrzymywania bonusów. Decyzja ta ma na celu zapobieganie pojawianiu się na platformie modeli monetyzacji typowych dla gier mobilnych, w których gracze są zmuszani do interakcji z reklamami w celu uzyskania dostępu do treści.

Co wiadomo

Zgodnie z nowymi zasadami, Valve zakazuje wszelkich form reklam w grze, które ograniczają lub przerywają rozgrywkę. Obejmuje to wymaganie od graczy oglądania reklam w celu kontynuowania gry lub otrzymywania nagród w grze, takich jak ulepszenia lub waluta w grze.

Jednocześnie lokowanie produktu pozostaje dopuszczalne, pod warunkiem, że nie jest nachalne i odpowiednie do kontekstu gry. Na przykład, loga prawdziwych sponsorów na samochodach w grach wyścigowych są uważane za dopuszczalne.

Ogólnie rzecz biorąc, decyzja ta jest środkiem zapobiegawczym, ponieważ takie modele monetyzacji nie zostały jeszcze wdrożone na Steam. Biorąc jednak pod uwagę ich popularność w grach mobilnych, Valve postanowiło z góry ustalić jasne ograniczenia.

Źródło: Steam

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();