Droga do cyfryzacji: sprzedaż fizycznych kopii gier w USA spadła o połowę w porównaniu z 2021 r.

Droga do cyfryzacji: sprzedaż fizycznych kopii gier w USA spadła o połowę w porównaniu z 2021 r.
Fizyczne kopie gier. Źródło: Shutterstock

Branża gier szybko zmierza w kierunku w pełni cyfrowej przyszłości. Według analityka Mat Piscatella, sprzedaż fizycznych kopii gier wideo w Stanach Zjednoczonych spadła o ponad połowę tylko w ciągu ostatnich trzech lat.

Co wiemy

Wykres wydatków na fizyczne gry wideo pokazuje dramatyczny spadek. O ile w 2008 roku liczba ta była najwyższa, to teraz spadła o 85%. Szczególnie gwałtowny spadek nastąpił od 2021 roku.

Pomimo pesymistycznych danych, ogólny rynek gier wideo pozostaje stabilny. Wzrost napędzany jest przez sprzedaż cyfrową, subskrypcje i mikrotransakcje.

Jedyną nadzieją na uratowanie fizycznych kopii jest Nintendo i spodziewana premiera Nintendo Switch 2, gdzie ludzie będą kupować gry na kartridżach.

Spadająca sprzedaż kopii fizycznych. Ilustracja:
Spadająca sprzedaż kopii fizycznych. Ilustracja: Circana

Źródło: @matpiscatella.bsky.social

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();