Meta obniża ceny subskrypcji bez reklam na Facebooku i Instagramie w UE o 40 procent

Meta obniża ceny subskrypcji bez reklam na Facebooku i Instagramie w UE o 40 procent

Meta ogłosiła 40% obniżkę cen subskrypcji bez reklam w Europie. Użytkownicy Facebooka i Instagrama w UE będą teraz mogli wybierać między subskrypcją za 5,99 euro miesięcznie w wersji internetowej i 7,99 euro na iOS i Androida, w porównaniu z poprzednimi cenami wynoszącymi odpowiednio 9,99 euro i 12,99 euro. Dodatkowe konta będą płatne 4 euro miesięcznie w wersji internetowej i 5 euro na urządzeniach mobilnych.

Co jeszcze wiadomo

Obecni subskrybenci automatycznie otrzymają obniżkę cen. Meta planuje również wykorzystywać mniej danych do wyświetlania reklam, co prowadzi do mniej spersonalizowanych reklam dla tych, którzy nie płacą za subskrypcje. Zmiany te wynikają z wymogów unijnych organów regulacyjnych.

Użytkownicy, którzy zdecydują się na korzystanie bez reklam, będą mogli oglądać mniej spersonalizowane reklamy w oparciu o kontekst bieżącej sesji i minimalny zestaw danych, takich jak wiek, lokalizacja i płeć. Meta ma nadzieję, że środki te pomogą utrzymać swobodny dostęp do usług dla większości użytkowników w regionie.

Źródło: Meta

Światowa premiera Porsche Cayenne Electric odbędzie się 19 listopada

Światowa premiera Porsche Cayenne Electric odbędzie się 19 listopada
Zapowiedź prezentacji nowego Porsche Cayenne Electric. Źródło: Porsche

Porsche ogłosiło prezentację pierwszego elektrycznego Cayenne. Nowy Cayenne Electric zadebiutuje na cyfrowej prezentacji 19 listopada, a już 22 listopada pojawi się na żywo na festiwalu Icons of Porsche w Dubaju.

Co wiadomo

Elektryczny SUV wejdzie do sprzedaży na początku 2026 roku. Cayenne Electric będzie trzecim seryjnym samochodem elektrycznym marki i drugim SUV-em z takim rodzajem napędu po Macan Electric. Jednocześnie zwykłe Cayenne trzeciej generacji z silnikami spalinowymi będzie sprzedawane równolegle.

Nowy samochód elektryczny ma architekturę 800-woltową i opiera się na Platformie Premium Electric firmy macierzystej Volkswagen Group. Ta sama platforma jest używana w Porsche Macan Electric i Audi Q6 E-tron.

Bateria i rozmieszczenie silników Porsche Cayenne Electric
Bateria i rozmieszczenie silników Porsche Cayenne Electric. Zdjęcie: Porsche

Cayenne Electric będzie wyraźnie różnić się od swojego odpowiednika z silnikiem spalinowym: bardziej opływowym przodem, bezramkowymi oknami i innymi klamkami drzwi. Długość Cayenne Electric wynosi 4979 mm, co jest o 49 mm więcej niż długość poprzedniej generacji pojazdu. Rozstaw osi jest również znany — 3020 mm (o 35 mm więcej niż obecny Cayenne).

Cayenne Electric otrzymał dwa synchroniczne silniki na stałych magnesach. Energia elektryczna pochodzi z akumulatora o pojemności 108 kWh. Zasięg, jak oczekiwano, przekroczy 600 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 400 kW. Oznacza to, że uzupełnienie od 10 do 80% zajmie tylko 16 minut. Ponadto po raz pierwszy w Porsche będzie dostępne bezprzewodowe ładowanie akumulatora trakcyjnego pojazdu elektrycznego.

1
2

W nowym Cayenne będzie również zamontowany największy zestaw wyświetlaczy ze wszystkich seryjnych modeli Porsche, w tym zakrzywiony centralny ekran dotykowy.

Źródło: Porsche

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();