Nowe Renault Megane i Renault Scenic są obecnie dostępne tylko w wersjach elektrycznych. Niemniej jednak ich sprzedaż nie osiąga początkowo planowanych wskaźników, dlatego Renault przygotowuje powrót silników spalinowych w ramach hybrydowych układów napędowych.
Co wiadomo
Zgodnie ze słowami nowego dyrektora generalnego Renault Group, Françoisa Provosta, pod koniec dekady zaprezentowana zostanie nowa generacja Megane i Scenic z możliwością wyboru między w pełni elektrycznym a hybrydowym napędem.
Nowa platforma połączy przyszłe generacje Megane, Scenic, a także Austral, Espace i Rafale, które są obecnie dostępne wyłącznie z systemami hybrydowymi.
Renault nie zamierza całkowicie rezygnować z elektrycznych modeli Megane i Scenic, ale chce przyciągnąć nowych nabywców, oferując rozszerzony wybór układów napędowych. W tym także dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi w pełni przejść na elektryczność.
Ponadto zarząd Renault nie wyklucza możliwości pojawienia się modeli z powiększonym zasięgiem (range extender) i hybrydów plug-in. Przykładem może być układ napędowy Nissan E-Force, gdzie silnik benzynowy działa tylko do ładowania akumulatora, a za obrót kół odpowiada silnik elektryczny.
Podczas gdy powrót silnika benzynowego jest dopiero przygotowywany, Renault planuje krok pośredni — aktualizację modelu Megane. Oczekuje się restylingu modelu oraz pojawienia się wersji z powiększoną baterią. Obecnie maksymalna pojemność wynosi 60 kWh, a zasięg 459 km. W modelu Scenic akumulator jest większy — 87 kWh i zasięg do 615 km.
Źródło: Auto Express