Rozmowa na żywo zamiast wybierania linii: Ubisoft ujawnił pierwsze szczegóły swojej eksperymentalnej technologii Neo NPC opartej na generatywnej sztucznej inteligencji

Na Game Developers Conference (GDC) Ubisoft zaprezentował pierwsze szczegóły eksperymentalnej technologii Neo NPC, która w przyszłości pozwoli graczom komunikować się z postaciami nie za pomocą przygotowanych linii, ale w formie rozmowy na żywo.

Co wiadomo

Neo NPC opiera się na generatywnej sztucznej inteligencji, która analizuje zapytania i frazy gracza oraz komponuje rozsądne i naturalne odpowiedzi.

Gracz będzie mógł budować relacje z postaciami, dla każdej z których AI osobno przepisze charakter, model zachowania, interakcję z graczem i warianty reakcji na działania użytkownika. Co więcej, SI będzie w stanie rozróżnić negatywne postawy wobec postaci i realistycznie reagować na prowokacje ze strony gracza.

Neo NPC powstaje we współpracy z Inworld AI i przy wykorzystaniu technologii Nvidia.

AI angażuje następujące programy:

  • Analizator mowy, który zamienia mowę w tekst;
  • Silnik postaci Inworld AI, który określa, jak NPC będzie się zachowywać i reagować;
  • program zamiany tekstu na mowę, który generuje odpowiedź werbalną;
  • Technologia Audio2Face firmy Nvidia, system animacji twarzy w czasie rzeczywistym, który sprawia, że usta i mimika postaci niezależnej pasują do wypowiadanych słów.

Dyrektor generalny Ubisoft, Yves Guillemot, chwali perspektywy i możliwości sztucznej inteligencji generatywnej i zaznacza, że jego firma będzie nadal badać i rozwijać ten obszar.

1
2
3

Źródło: Ubisoft

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();