Niewiarygodny poziom dostępności! Niewidomy gracz o pseudonimie SightlessKombat przeszedł przez God Of War: Ragnarok prawie bez niczyjej pomocy

Nagroda za najlepsze innowacje w zakresie dostępności gier wideo na The Games Awards 2022 powędrowała do Sony Santa Monica Studios za God Of War: Ragnarok. I jak się okazało, ta nagroda jest przez nich absolutnie zasłużona!

Przed datą premiery twórcy obiecali, że ich gra posiada ponad siedemdziesiąt różnych ustawień dostępności, które pomogą graczom z niepełnosprawnościami przejść Ragnarok.

Teraz dostępność nowej gry God of War została potwierdzona w praktyce!

Co jest znane

Niewidomy gracz i bloger SightlessKombat w wywiadzie dla Sky News powiedział, że przeszedł akcję z minimalną pomocą.

I o ile w God of War (2018) całkowicie niewidomy gracz często musiał korzystać z pomocy doradcy, o tyle w nowej części potrzebował wsparcia z zewnątrz jedynie podczas rozwiązywania zagadek i korzystania z menu w grze.

SightlessKombat samodzielnie radził sobie nawet z walkami z trudnymi przeciwnikami!

Należy zauważyć, że bloger ten pomógł zoptymalizować grę dla niedowidzących graczy swoimi radami i zaleceniami jeszcze na etapie tworzenia God Of War: Ragnarok.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();