Sąd odebrał Apple’owi kultowy znak towarowy „Think Different”

Sąd odebrał Apple’owi kultowy znak towarowy „Think Different”

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) zaprzeczył Apel Apple o uchylenie orzeczenia o unieważnieniu znaku towarowego „Think Different” w UE. Wyrażenie to było używane przez Apple w kampaniach marketingowych od 1997 do 2002 roku. Apple uruchomiło swoją słynną kampanię „Think Different” w 1997 roku, która następnie stała się znakiem towarowym w UE. Wznowiono rejestrację w 1998 i 2005 roku. Rejestracja obejmowała sprzęt komputerowy, oprogramowanie i towary multimedialne.

W 2016 r. firma Swatch złożyła trzy wnioski do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w celu zrzeczenia się znaku towarowego. Firma podjęła decyzję, ponieważ we własnych kampaniach marketingowych używa wyrażenia „Tick Different”. Swatch twierdzi, że Apple przez pięć lat nie używał wyrażenia „Think Different”.

W 2018 r. Departament Unieważnień EUIPO unieważnił sporne znaki towarowe z 2016 r. Odwołania Apple od decyzji Wydziału Unieważnień zostały odrzucone przez Czwartą Izbę Odwoławczą. Następnie w styczniu ubiegłego roku Apple złożył do Europejskiego Sądu trzy pozwy, które zostały dziś oddalone.

Ogólnie rzecz biorąc, Trybunał uważa, że ​​Apple nie wdrożył „Think Different” w rzeczywistym użyciu przez ponad dziesięć lat przed postępowaniem. To nie jest też pierwsze starcie Apple'a ze Swatchem; wcześniej przywrócono znak towarowy „Jeszcze jedna rzecz”.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();